Ačkoliv v moderních aplikacích se normálně emotikony zobrazují, nemůžeme očekávat, že to půjde automaticky všude. Od loňského roku i Google zobrazuje některé emotikony ve výsledcích svého vyhledávání (SERP). Jak emoji dostanete do SERP a proč se dobré je tam mít?
Zda se smajlíci zobrazují na stránce záleží na více faktorech, především ale na prohlížeči a nainstalovaných fontech. Stejným způsobem funguje SERP Google. Pokud emotikonu rozezná, zobrazí ji, jinak se objevují obdélníčky. Emotikony mohou opticky oddělit text a v některých případech a vkusném použití i přilákat oči uživatele.
Kde lze emotikony použít
V titulcích Google se emotikony zobrazují málo. Navíc se stává, že některým firmám se emotikony zobrazují a jiným s aktuálním vyhledávání ne.
V textu stránky je emoji možné použít normálně, není však jisté, zda si Google vybere tuto konkrétní část pro snippet. Pokud ano, často se emotikon zobrazuje černobíle.
V meta description Google zobrazuje některé emotikony spolehlivě, jiné vůbec, některé barevně a jiné černobíle.
Jak na to?
Je to velmi jednoduché. Stačí do titulku či popisku zkopírovat libovolné emotikony. Vybrat si můžete například zde http://emojipedia.org/google.
Zdaleka nejpoužívanějším znakem meta description je znak bílé fajky (White Heavy Check Mark).
S emotikonami nakládejte velmi opatrně, ať neotrávíte uživatele kýčovitým nadužíváním. Nespoléhejte, že budou na všech zařízeních vypadat stejně. Používání emotikon v meta description nebo textu stránky nemá momentálně žádný prokazatelný efekt na zlepšení prokliku ani míru vyhledávání.